YEŞİM GÖKALP / DİSKOGRAFİ

Albüm Hakkında :
Piyanist Yeşim Gökalp’in seslendirdiği Türk Piyano Ezgileri, A.K. Müzik etiketiyle dinleyicilerle buluşuyor. Albümde ikisi “Türk Beşleri” üyesi olan Cumhuriyet’in ilk dönem bestecilerinden Ahmet Adnan Saygun ve Ulvi Cemal Erkin, ikisi de günümüz bestecilerinden İlhan Baran ve İstemihan Taviloğlu olmak üzere, değişik kuşaklardan dört bestecinin yapıtları kayda alınmış. Türk Piyano Ezgileri; Ulvi Cemal Erkin’in Duyuşlar, Ahmet Adnan Saygun’un Sonatina adlı eserlerinin yanı sıra İlhan Baran’ın Siyah Beyaz ve İstemihan Taviloğlu’nun Üç Prelüd isimli yapıtlarının ilk kez kayda alınarak Türk müzik arşivine kazandırılması açısından büyük önem taşıyor. Türk Piyano Ezgileri, Türk bestecilerin yapıtlarının kaydına yönelik çalışmalarıyla tanınan gazeteci-yazar Şefik Kahramankaptan’ın son projesi. Dünyanın, W.A.Mozart’ın 250. yaşını kutladığı 2006 yılı ‘Çağdaş Çoksesli Türk Müziği’nin yaratılmasında öncü olan Ulvi Cemal Erkin’in de 100.doğum yılı olması nedeniyle bir kez daha değer kazanıyor. Dolayısıyla Türk Piyano Ezgileri, Erkin’in huzurunda bir saygı duruşu niteliğinde. Albümün tamamlanmasına kısa bir süre kala aramızdan ayrılan değerli besteci İstemihan Taviloğlu’nun Üç Prelüd’ünün dünya prömiyerinin Türk Piyano Ezgileri albümü ile yapılması ise Taviloğlu’nun anısını yaşatan ilklerden biri. Türk Piyano Ezgileri’nin temeli 2003 yılında atılmış. Yeşim Gökalp’in, hocası İlhan Baran’ın Siyah Beyaz adlı yapıtını ve üç bestecimizin eserlerini CD’ye kaydetme isteğini Baran’la paylaşması albümün başlangıç noktasını oluşturmuş.Kayıtlar öncesinde de beraber çalıştığı hocası İlhan Baran’ın onu sürekli düşünmeye sevk etmesi sayesinde ise eserlere değişik açılardan bakmayı başarmış. Gökalp’in, Baran’a yönelttiği “Siyah Beyaz”ın anlamı sorusuna aldığı “piyanonun tuşları” yanıtını anımsayarak parçayı seslendirmiş.Aynı şekilde, Saygun’un Sonatini’si için “ Bu eseri orkestra gibi düşünmek lazım” ve Erkin’in Duyuşlar’ı için “Her parçanın kendine özgü hikayesini belli ederek çalmak lazım” öğütleri piyanistin kulağında yer etmiş.Yeşim Gökalp’in, Konservatuvar Yüksek Bölümünde öğrenci iken armoni hocası olan İstemihan Taviloğlu ile Üç Prelüd üzerinde ayrıntılı çalışma olanağı yakalamış olması albüme de yansımış..